22-07-2013 Hov - Nesbyen - Reisverslag uit Nesbyen, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 22-07-2013 Hov - Nesbyen - Reisverslag uit Nesbyen, Noorwegen van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

22-07-2013 Hov - Nesbyen

Door: Lorette

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

22 Juli 2013 | Noorwegen, Nesbyen

Opnieuw strak blauwe lucht bij het wakker worden. We twijfelen zelfs even of we nog een dag zullen blijven maar pakken dan toch door: we gaan verder. Samen met Hans en Alie & Henk en Alie drinken we nog een kopje koffie en tegen elf uur rijden we de poort uit. We komen bij een volgend bezoek beslist terug om te kijken hoe het met Hans en Alie gaat. Wat een aardige mensen zijn het. En wat hebben ze daar een geweldig mooi plekje! Het was een genot om daar te kunnen staan.

We rijden vervolgens naar Dokka om onze vuilwatertank te legen en de schone tank te vullen. Daarna kopen we een fles sterke drank voor mij bij Vinmonopol. Alleen bij deze winkels is echt sterke drank te koop. In supermarkten kun je alleen bier en heel sporadisch een wijntje kopen. Ik had volgens Johan ook veel te weinig bij me... 

We volgen daarna de 33 tot Bjørgo en bij Aurdal gaan we binnendoor richting Vestringsbygde. De weg klimt behoorlijk en is erg hobbelig. Bij een watertje stoppen we en lunchen we. Het ligt midden in een natuurgebied en de omgeving is weer schitterend. Hierna komen we op de 51 en rijden zuidwaarts tot aan Gol. Alweer een ander natuurbeeld. Hadden we net hoge boomtoppen zoals in Oostenrijk, nu lijkt het alsof we op de Veluwe zitten... maar dan anders! We hebben helder weer en in de verte kun je de met sneeuw bedekte bergtoppen goed zien. Als we bij Gol zijn schieten we de grote doorgaande weg richting Nesbyen op en bij Nes (Buskerud) stoppen we. Voor vandaag zit de reisdag er op. 

Op camping Liodden staan ook weer van die hytter (hutten). We zijn toch wel nieuwsgierig hoe die er van binnen uit zien en pakken een sleutel bij de gesloten receptie. De sleutels mag je gewoon pakken. En als de campingbaas komt dan meldt je je even. Alles gaat in goed vertrouwen. Zoo geweldig he? 
Afijn, we vinden in deze hytter een fornuisje, een koelkast, een stapelbed en een tweepersoonsbed. Er hangt een dweil en er is een afwasbak. En ... dat was het wel zo'n beetje. Geen borden of bestek. Geen kruiden.We sluiten de deur en hangen de sleutel weer terug. Heerlijk weer naar onze eigen gevulde camper :-)

Ik stap dan nog even op de fiets en trek op de bonnefooi de omgeving in. Na een flinke klim kom ik wat schapen tegen. Dat is toch anders op de fiets dan met de camper. Ik blijf op een afstandje even stilstaan en dan ... komen ze ineens op me afgerend. Ik word aan alle kanten besnuffeld en ook mijn fiets is interessant. Het word me toch wat te druk met vijf van die kluwen wol aan m'n fiets maar als ik bel blijven ze gewoon staan. Dan begin ik maar te fietsen. Met succes, want ze gaan opzij. Ze rennen nog wel heel even met me mee maar kunnen me (gelukkig/natuurlijk) niet bijhouden. Op de terugweg staan ze netjes aan de kant en ik ga er in volle vaart langs. Ajuus! :-)

Terug op de camping gaat Johan nog even vissen in het Hallingdalselva, het watertje waar we aan staan, maar hij vangt niets. Dan zakt de zon achter de bergen en wordt het snel frisser. We gaan lekker naar binnen en stippelen in alle rust de route voor morgen uit. Eigenlijk weten we niet zo goed wat we moeten en waar we langs moeten rijden. Het is allemaal heel mooi hier maar aan deze kant van Noorwegen is op deze hoogte niet zoveel te beleven... Toch vinden we een route. 
En ach, tot nu toe was elke route die we hebben gereden nog mooi!
Dus wij zijn er nog steeds niet bang voor dat we ons gaan vervelen :-)


>> Met Luna gaat het langzaamaan iets beter. Ze pinkt nog wel maar jankt niet meer bij het opstaan. Ik voel op haar bil een spier die hard is. Duurt dus nog even voordat ze weer gewoon kan lopen. 

>> Wat die muggen betreft; ik drink deze vakantie mooi geen bier meer! (John&Marijke, het is waar! En Johan is blij dat ik van zijn voorraad afblijf) Het is nl ongelofelijk maar waar; drink ik één biertje en ineens lusten ze me rauw! ;-) 

  • 27 Juli 2013 - 13:56

    John:

    Ja ik verzin het niet hoor!! Allemaal wetenschappelijk onderbouwd ;-).

    Maar dat van die vitamine B is ook waar. Alhoewel vitamine B(ier)?

    Het is me overigens het reisje wel wat jullie maken. Wat een geweldige natuur en zo. Maar weet je zeker dat je besnuffeld werd of was het geknuffeld? Die dieren zijn ook op zoek naar wat aanhankelijkheid.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Johan&Lorette

Trip Noorwegen 2013

Actief sinds 27 Juni 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 23601

Voorgaande reizen:

08 Juni 2015 - 26 Juli 2015

Noordkaap 2015!

27 Juni 2013 - 28 Juli 2013

Noorwegen 2013

Landen bezocht: