8 juni 2015 Glanerbrug (NL) – Farø (DK) - Reisverslag uit Farø, Denemarken van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu 8 juni 2015 Glanerbrug (NL) – Farø (DK) - Reisverslag uit Farø, Denemarken van Johan&Lorette Bosch - WaarBenJij.nu

8 juni 2015 Glanerbrug (NL) – Farø (DK)

Blijf op de hoogte en volg Johan&Lorette

08 Juni 2015 | Denemarken, Farø

Allereerst even dit: dit dagboek is gewijzigd in ReisverslagenJohanLorette.waarbenjij.nu. We proberen jullie met dit verslag op de hoogte te houden van onze vakantie van 2015.

Gezien het vele aantal foto's hebben we besloten voor 2015 een nieuw dagboek (in 2 delen) aan te maken. Je kunt onze reis lezen op:
en deel 2 staat op:

Iets voor tienen vertrekken we uit huis. We worden uitgezwaaid door onze meisjes. Gatver, wat haat ik afscheid nemen! Ik hield het ook dit keer niet droog. We verlaten huis en haard voor zeven weken met de Noordkaap als ‘hoogtepunt’ van onze reis. Daar gaan we dan. Straat uit, links af en hoppa Duitsland in. Zon en wolken wisselen elkaar af waarbij de zon vandaag de grote winnaar is. Tijdens onze lunchpauze merken we dat de boordaccu zijn beste tijd gehad heeft. We besluiten in Lübeck op zoek te gaan naar een nieuwe accu en vinden deze bij Matthies, een groothandel in auto-onderdelen. De nieuwe accu is alleen wel ietsjes groter dan de vorige. Maar volgens Johan is het ‘even’ met de accuboormachine en met sleuteltje 13 wel te vervangen. En dat hebben we bij ons, evenals de rest van de gereedschapskist. Het plaatsen duurde iets langer maar twee uurtjes later rijden we weer. We tanken nog even, zo’n 15 kilometer voor de boot van Puttgarden-Rødby en sluiten een kwartiertje later aan in een kleine wachtrij van campers die ook de oversteek maken. Alles verloopt volgens tijdsschema en we komen om 18:45 uur aan in Rødby (Denemarken). Weer een half uurtje later parkeren we de camper bij Farø, uitkijkend over de brug en het water. Vandaag 558 kilometer gereden.
Biertje. Wijntje.
Dag 1 zit erop.
Proost!

De rest van deze reis staat dus op:
en deel 2 staat op:

• 08 Juni 2015 - 21:05

Marijke:

Hallo lieverds,
    Had jullie nog willen bellen voor jullie vertrek, maar.... daar is het nu te laat voor.
    Maar niet om jullie nu alsnog een fantastische reis toe te wensen. Geniet er de komende zeven weken samen van en laat ons lekker meegenieten door jullie verhalen en foto's.
    Lieve groet, Marijke en John

• 08 Juni 2015 - 21:14

Deborah :

En daar gaat het Twentse Ros! Zwaai zwaai! Xxxx

• 09 Juni 2015 - 18:05

Mama:

hoy, lieverds, wat mooi om jullie zo te volgen. zo blijf ik mooi op de hoogte, goeie reis!! xxxx

• 11 Juni 2015 - 11:38

Thea Van Goor:

Hallo lieverds ik wens jullie een ongelooflijke mooie vakantie en geniet er van ,als jullie terug zijn ben ik verhuisd naar een andere woning want ik krijg 1 juli de sleutel,groetjes Thea